Hoofdbanner mrt 2019

rbnieuw2Aan het eind van het vorige seizoen heeft de eerste kernwaardenbijeenkomst plaatsgevonden. Met ongeveer 40 leden hebben we die avond gesproken over alles wat goed gaat binnen Reiger Boys, maar zeker ook over die dingen die niet goed lopen en beter kunnen/moeten. Naar aanleiding van deze input is er achter de schermen al heel veel besproken en gebeurd.

Hierbij een update van wat er naar aanleiding van de bijeenkomst veranderd is:

  • Kantine: Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel gezien hebben, is het bestuurslid Horeca Lisanne, samen met haar pimpteam, direct aan de slag gegaan. Zo hebben we nu een bar langs het raam, staan er statafels van steigerhout, is er een bekerkast gemaakt, is de koepel opgeknapt, is er een stamtafel en hangt er een televisie waar voetbal opgekeken kan worden. Maar ze zijn nog lang niet klaar. Zo zullen alle tafels een nieuw blad krijgen, worden er nog schermen gemaakt en komen er buitentafels. Ook hebben ze een hoop nieuwe ideeën, waar ze samen met de activiteitencommissie aan werken, zoals eindfeesten voor de jeugd en een speciaal kinderprogramma voor tijdens de dubbel.

  • Structuur en communicatie binnen vereniging: één van de belangrijkste punten die genoemd werden, was de communicatie en de structuur binnen de vereniging. Dit is één van die dingen die aan de buitenkant nog niet heel duidelijk te zien zijn, maar waar we heel druk mee bezig zijn. Na uitvoerige gesprekken is besloten de structuur in het bestuur te veranderen. De daadwerkelijke veranderingen hebben we al eerder op de website gezet. Vervolgens zal er in alle portefeuilles gekeken gaan worden naar de al dan niet bestaande commissies. De lijntjes moeten korter en de communicatie beter. De eerste stappen hiervoor zijn gezet, maar we zullen hiermee zeker nog verder gaan.

  • Nieuwe bestuursleden: op basis van de veranderingen en het vertrek van enkele zittende bestuursleden zijn er een aantal bestuursfuncties vacant. Twee van deze functies hebben we echter alweer kunnen vullen:
    - Kleding en Materialen: Mike van Alphen
    - Voetbalzaken Facilitair: Nico van der Wel. Nico was één van de deelnemers tijdens de kernwaardenbijeenkomst. Dus dit is zeker ook één van de goede dingen die uit die bijeenkomst voortgekomen is!
    De functies voor de portefeuilles Commerciële zaken, Voetbalzaken Technisch en Vastgoed en Terrein staan op dit moment nog open.

  • Vrijwilligers/vrijwilligersbijdrage: Tijdens de bijeenkomst is er ook veel gesproken over de vrijwilligers, het werven van vrijwilligers, maar zeker ook over de vrijwilligersbijdrage. Dit is op dit moment een heet hangijzer. Op een aantal plekken binnen de vereniging wordt het steeds lastiger om vrijwilligers te krijgen. Denk dan met name aan de ontvangstdient en de scheidsrechters. Steeds vaker krijgen we de vraag of de vrijwilligersbijdrage niet afgeschaft kan worden en bepaalde taken niet verplicht gesteld kunnen worden. Dit vinden wij een grote stap! Dit is een stap die wij niet gaan zetten zonder onze leden gehoord te hebben. Hierover zou ik dan ook graag weer met jullie in gesprek gaan. Mocht je mee willen denken over de manier hoe we om dienen te gaan met de vrijwilligers en de vrijwilligersbijdrage, laat het mij dan weten. Hoe meer mensen er over mee praten, hoe groter het draagvlak!

Hierbij nodig ik je uit voor:

Brainstormsessie Vrijwilligersbijdrage
Datum: donderdag 17 november
Tijd: 19.30 uur – 21.00 uur

Als je wilt deelnemen aan de brainstormsessie, laat dit dan weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Met vriendelijke groeten,
Marlieke van Vught Bestuurslid
Vrijwilligerszaken V.V. Reiger Boys

Webshop logo site-kl

Hoofdsponsor
Heren selectieING bank
Hoofdsponsor
Vrouwen selectie
Comfortable Sportcare zwart

Hoofdsponsor
Zaalvoetbal
logo woest callantsoog
Hoofdsponsor

Onder 10 t/m 13
McDonalds Alkmaar HHW kl nw

Hoofdsponsor 
Onder 8 & 9 en kabouters

keukensale logo nw
Kledingleverancier

jako-smp logo kl

Ster en subsponsors

SponsorKliks, gratis sponsoren!

facebook button